Puesto: Predoc student to elucidate mechanisms of liver regeneration or to work in the field of neuroimmunobiology

Función: Strong passion for mouse genetics and liver regeneration, alongside a foundational understanding of neuroimmunobiology
Empresa: P2022/BMD-7393 Acrónimo: SenesceX-CM Nº de Plazas: 1
Referencia: P2022/BMD-7393 Acrónimo: SenesceX-CM Grupo CNIO Publicada el 25/4/2024 Publicada hasta el 11/05/2024
Tipo de Contrato: Programas de Actividades de I+D de la CM Dedicación: Jornada completa Remuneración Bruta (euros/año): 18.535
Localidad: Madrid Provincia: Madrid Disponibilidad para viajar: Sin especificar
Fecha de Incorporación: 20/05/2024
Enlace URL: www.cnio.es/empleo/predoctoral-research-assistant-for-the-growth-factors-nutrients-and-cancer-group-aipregfnc44/

Ciencias Biomédicas (Titulación Universitaria)

A- Biociencias

Computer skills with knowledge on MS office (Excel, Word, PowerPoint), Photoshop, Illustrator, Image J, Oncomine and Statistical analysis: Student's t-test, log-rank test, Chi-Squared test.

- The ideal candidate for this position should exhibit a strong passion for mouse genetics and liver regeneration, alongside a foundational understanding of neuroimmunobiology.
- The candidate must have previous experience on:
 Biochemistry, and cellular and molecular biology.
 Mouse genetics
 Protein expression and purification.
 Cell culture.

– The candidate must be fluent in English with excellent communication and writing skills.
– Female scientists are strongly encouraged to apply.

- Este contrato está financiado por el proyecto P2022/BMD-7393 financiado por la Comunidad de Madrid. Acrónimo: SenesceX-CM. Grupo CNIO-FCNC.

Si es ud. un usuario registrado con su Currículum en la sección del portal de empleo i+d+i y está interesado en esta oferta de trabajo puede ud. inscribirse directamente en la Oferta a través del botón "inscribirse". Su interés por la oferta será comunicado a la empresa y su Currículum será accesible para la misma durante el proceso de selección asociado.