Puesto: Research Engineer

Función: Computational Fluid Dynamics: mesh generation, simulation set-up, monitoring and post-processing. Large Eddy Simulation of turbulent separated flow over wall-mounted bump geometries. LES data-based modeling, including computation of PSD, POD...
Empresa: Universidad Politecnica Madrid Nº de Plazas: 2
Referencia: HRS2024/120 Publicada el 8/3/2024 Publicada hasta el 21/3/2024
Tipo de Contrato: Indefinido Dedicación: Jornada completa Remuneración Bruta (euros/año): 38.000
Localidad: Madrid Provincia: Madrid Disponibilidad para viajar: Si, Internacional
Fecha de Incorporación: 01/05/2024 Fecha de Finalización: 31/12/2024

Aerospace Master or Mechanical Engineering

P-012 Sistemas de Propulsión

Good programming skills (fortran and matlab)
Use of HPC systems

Engineering - Aerospace or Mechanical engineering (2/3 years)

TAREAS/TASKS:

Computational Fluid Dynamics: mesh generation, simulation set-up, monitoring and post-processing. Large Eddy Simulation ofturbulent separated flow over wall-mounted bump geometries. LES data-based modeling, including computation of PSD, POD andempirical mode decompositions

HABILIDADES-CUALIFICACIONES/SKILLS-QUALIFICATIONS:

Good programming skills (fortran and matlab).

Use of HPC systems.

REQUERIMIENTOS ESPECIFICOS/SPECIFIC REQUIREMENTS:

Master in Aerospace or Mechanical Engineering, with emphasis in Computational Fluid Dynamics,Numerical/Computational techniques and Turbulence.

Deep understanding of CFD.

Experience in experimental arodynamics is a plus.

BENEFICIOS/BENEFITS:

Will join a growing team of international Ph.D. students, postdoctoral researchers andfaculty developing a top-priority line of research.

Project funds are available for the assistance and dissemination of results tointernational conferences.

CRITERIOS Y PROCESO DE SELECCION/ELIGIBILITY CRITERIA AND SELECTION PROCESS:

Se aplican las pautas establecidas en el proceso de selección del nuevo Reglamento para el proceso de seleccióny contratación del personal investigador, personal técnico y personal gestor relacionado con la investigación de laUniversidad Politécnica de Madrid, aprobado en la UPM.

COMENTARIOS ADICIONALES/ADDITIONAL COMMENTS:

Contrato financiado por la Comunidad de Madrid en el marco del Convenio Plurianual con la Universidad Politécnica de Madrid, en la línea de actuación Programa de Excelencia para elProfesorado Universitario