Puesto: Personal investigador de apoyo

Función: PhD position in slicing for distributed wireless network applications
Empresa: S2018/TCS-4499 EDGEDATA-CM IMDEA Nº de Plazas: 1
Referencia: PIA-EDGEDATA-CM Publicada el 23/04/2019 Publicada hasta el 07/05/2019
Tipo de Contrato: Programas de Actividades de I+D de la CM Dedicación: Sin especificar Remuneración Bruta (euros/año): 29.000-35.000
Localidad: Leganés Provincia: Madrid Disponibilidad para viajar: Sin especificar
Fecha de Incorporación: 20/05/2019 Fecha de Finalización: 1 año, prorrogable

Ingeniería de Telecomunicaciones (Titulación Universitaria)
Ingeniería Informática (Titulación Universitaria)

P-16 Telecomunicaciones
P-161 Sistemas de Telecomunicación
P-162 Telemática

High proficiency in programming (e.g., C/C++, Python, Matlab, Mathematica, etc.)

Excellent background on wireless networking

The Opportunistic Architectures Lab invites applications for a PhD Student position in the area of network slicing applied to distributed wireless network applications, which involves both modeling and experimental research.

The aim of this PhD position is to design and prototype an orchestrator for the management of wireless network slices aimed to provide advanced distributed services in 5G networks and beyond.

In such framework, network, compute and storage resources need to be controlled and configured dynamically, with an operational complexity that requires the introduction of heuristics and artificial-intelligence-based approaches.

Este contrato está financiado a través del Programa EDGEDATA-CM (S2018/TCS-4499) de la convocatoria de ayudas para la realización de Programas de I+D de Tecnologías 2018 de la Comunidad de Madrid.

“Este contrato está cofinanciado en un 50 % por el Fondo Social Europeo para el período de programación 2014-2020”.